Köpvillkor för webbhandel från Oceaniashop

Allmänt:
För att handla i Oceanias shop ska du ha fyllt 18 år. Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd att beställa hos oss. Säljare för oceania shop är Spinn MGMT AB som äger webbplatsen www.oceaniaspa.se. På Oceaniaspa.se finns även Dermalogica shop som ägs av SkinConcept AB, se deras shopvillkor (finns i dears shop).

Priser:
Samtliga priser på www.oceaniaspa.se anges i svenska kronor (SEK) inkl. moms.

Frakt/fraktkostnad
Vid beställningar under 600 SEK tillkommer fraktkostnad på 59 SEK. Vid större beställningar står Oceania SPA för fraktkostnaden. Vid beställning anges fraktkostnaden i kassan. Inga ytterligare kostnader utöver fraktkostnaden tillkommer.

Hur sker betalningen?
Betalning sker via betalkort direkt till oceaniaspa.se när du befinner dig kassan. Vi accepterar VISA, MasterCard. Kortbetalning hanteras av vår samarbetspartner Stripe för att garantera säker anslutning. Beloppet reserveras på ditt kort vid beställning och
dras först när varorna skickas till dig.

Kvitto och orderbekräftelse
Efter avslutad beställning erhåller du en orderbekräftelse och kvitto skickad till din e-postadress. Spara orderbekräftelsen för ev. kontakter med vår kundtjänst. Om du inte fått en orderbekräftelse inom 30 minuter, vänligen kontrollera att din e-postadress stämmer och meddela oss (se Kontakta oss) så skickar vi om bekräftelsen.

Vad händer om varan inte finns i lager?
Vi restnoterar ej beställningar. Det betyder att om en produkt är slut på lager kan den inte beställas. Information om lagerstatus får du i samband med beställning på oceania.se när du befinner dig i kassan.

När får jag min beställning?
Vi levererar endast inom Sverige, vår distributör är Postnord. Normal leveranstid är 2–4 arbetsdagar. När din leverans finns att hämta på ditt utlämningsställe får du besked via sms eller brev.
Tänk på att beställa i god tid vid högtider och röda dagar då leveranser vanligtvis tar något längre tid vid dessa tillfällen.
Oceania SPA reserverar sig mot slutförsäljning av produkt.

Ångerrätt
Du har rätt att ångra ditt köp om detta sker inom 14 dagar från den dag du mottog varan. Som kund måste du informera oss om eventuella returer, detta underlättar returprocessen. Kontakta vår kundtjänst för närmare instruktioner.
För att åberopa ångerrätt måste du som konsument hålla varan i väsentligt oförändrat skick och förpackningen ska vara oöppnad. Förpacka varan väl vid retur. Transportskador som uppkommer pga. bristfällig emballering debiteras dig som kund. Du kan läsa mer om dina rättigheter som konsument på Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se.

Vem betalar frakten om jag utnyttjar min ångerrätt?
Fraktkostnad för retur betalas av dig som kund.

Vad gör jag om det är något fel på leveransen?

Reklamation
Som kund måste du informera Oceania SPA om alla reklamationer. Om en vara är skadad eller felaktig när du mottager den bör du reklamera snarast, dock senast inom 7 dagar från leveransdatum. Ev. transportskada ska omedelbart anmälas till Oceania SPA. Oceania SPA åtar sig att kostnadsfritt åtgärda felet vid eventuella reklamationsärenden. Som kund
har du ansvar för att undersöka de levererade produkterna vid mottagandet för att försäkra dig om att de är felfria.

Viktigt att notera: Om du väljer att använda den levererade varan så har du därmed även accepterat den befintliga leveransens avvikande egenskaper. Du kan därmed inte åberopa full reklamationsrätten utan är skyldig att betala försäljningspriset för de utnyttjade produkterna.

Vi tar ej emot någon reklamation utan ett giltigt returnummer. Alla reklamationer måste i förväg godkännas av Oceania SPA innan varan returneras. Kontakta vår kundservice för närmare instruktioner och retursedel: info@oceaniaspa.se.

Vem betalar frakten vid en reklamation?
Oceania SPA betalar frakten vid godkända reklamationer.

Personuppgifter
Vi behandlar alla personuppgifter som du lämnar i enlighet med gällande datalagstiftning. Vi hanterar endast de uppgifter du givit till oss i samband med köp. Endast de som har direkt behov av att se dessa uppgifter för att vi skall kunna fullgöra vårt uppdrag mot dig har tillgång till uppgifterna. Lagring av uppgifterna sker i Sverige. Dina uppgifter används endast internt av Oceania SPA. Vi garanterar att inga uppgifter om dig säljs eller används till reklamutskick från tredje part. Dina uppgifter används endast internt av Oceania SPA. Din e-postadress används till orderbekräftelsen samt till övrig information om din beställning. Vi kan även komma att göra marknadsföringsutskick till den e-postadress du uppger om du inte angett att du inte vill ha dessa. Kontakta oss om du vill göra ändringar i dina uppgifter.

Du kan begära att få ut vilka uppgifter vi har sparade om dig. Uppgifterna sparas minst i den tid som redovisningslagstiftningen och skattelagstiftningen kräver vilket kan begränsa din rätt att kräva att uppgifter om dig stryks ur våra register.

Vi vidtar en rad åtgärder för att skydda dina personliga uppgifter. Några av dessa är brandväggar, säker internetadress och krypterad kommunikation.

Cookies
Webbplatsen oceaniaspa.se använder så kallade cookies. Enligt lagen om elektronisk kommunikation (som trädde i kraft den 25 juli 2003), skall alla som besöker en webbplats med cookies få information om vad de används till samt hur de kan undvikas. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och innehåller textinformation. För att vårt beställningssystem ska fungera är dessa filer nödvändiga.

Vad sparas?
Vi sparar de uppgifter som vi behöver för att kunna fullfölja vårt åtagande mot dig och leverera din beställning.

Övrigt
Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för tryckfel, leverantörers prishöjningar, samt för ev. slutförsäljning. Oceania SPA förbehåller sig rätten till ändring av samtlig information utan föregående avisering.

Kontakta oss
Du når vår kundtjänst genom att maila info@oceaniaspa.se eller ringa 070 – 766 49 42.
Vi återkommer snarast.

Spinn MGMT AB
Spinnarvägen 2
184 34 Åkersberga
info@oceaniaspa.se
070 – 766 49 42
Org.nummer: 556855-4470